Co to jest mLegitymacja?
mLegitymacja jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem stworzonym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Cyfryzacji.
mLegitymacja, czyli mobilna wersja tradycyjnego dokumentu, może być wykorzystywana w tych samych sytuacjach co jej papierowy pierwowzór. Można ją pokazać na smartfonie przy okazji kontroli biletów, czy zakładania konta w bibliotece.
W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły.
Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do kontretnego urządzenia – w momencie zgubienia, kradzieży lub zmiany telefonu należy natychmiastowo poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji).
Czy mogę używać mLegitymacji na moim telefonie?
mLegitymacja obecnie jest dostępna poprzez aplikację mObywatel na telefonach z systemem Android (wersja minimum 6.0).
Ministerstwo Cyfryzacji zapewnia, że pracuje nad dostosowaniem aplikacji do systemu iOS. Mamy nadzieję, że wkrótce również i ten system będzie obsługiwać mLegitymację.
Jak mogę uzyskać mLegitymację?
Aby uzyskać mLegitymację należy:
Krok 1
Wypełnić wniosek do Dyrektora Szkoły o wydanie mLegitymacji.
(kliknij tutaj aby pobrać wzór wniosku)
Wypełniony wniosek należy dostarczyć do sekretariatu Zespołu Szkół.
Krok 2
1. Zdjęcie twarzy do mLegitymacji
Przygotować zdjęcie z legitymacji tradycyjnej w formacie JPG lub JPEG (Uwaga! plik nie może być większy niż 5 MB). Zdjęcie musi być wykadrowane w taki sam sposób jak w tradycyjnej legitymacji (proszę nie wysyłać skanów kartki A4 ze zdjęciem). W nazwie pliku poza wyrazem TWARZ, należy umieścić swoje nazwisko, imię oraz nazwę klasy w następujący sposób:
klasa_nazwisko_imię_TWARZ.jpg
2. Zdjęcie legitymacji papierowej (awers).
Przygotować zdjęcie legitymacji tradycyjnej (papierowej) w taki sposób aby rozmiar pliku nie przekraczał 5MB. W nazwie pliku poza wyrazem LEGITYMACJA należy umieścić swoje nazwisko, imię oraz nazwę klasy w następujący sposób:
klasa_nazwisko_imię_LEGITYMACJA.jpg,
3. Zdjęcie wniosku złożonego w sekretariacie
Przygotować zdjęcie wniosku złożonego do sekretariatu w taki sposób aby rozmiar pliku nie przekraczał 5MB. W nazwie pliku poza wyrazem WNIOSEK należy umieścić swoje nazwisko, imię oraz nazwę klasy w następujący sposób:
klasa_nazwisko_imię_WNIOSEK.jpg
Krok 3
Tak przygotowane pliki należy wysłać jako zgłoszenie wniosku poprzez system pomocy pod adresem:
Uwaga!
Aby przyspieszyć otrzymanie kodu aktywacyjnego należy bezwzględnie:
– w polu TYP wybrać WNIOSEK
– w polu KATEGORIA wybrać mLegitymacja
– w polu TYTUŁ należy należy wpisać swoje nazwisko, imię oraz nazwę klasy.
– dodać wszystkie pliki przygotowane w kroku 2
Krok 4
Pobrać Aplikację mObywatel i potwierdzić regulamin.
(Instrukcja pobierania aplikacji mObywatel)
Krok 5
Po otrzymaniu w systemie pomocy kodu aktywacyjnego uruchomić aplikację mObywatel na urządzeniu. Po uruchomieniu aplikacji należy wybrać zielony przycisk ze znakiem plus (+) a następnie Legitymacja Szkolna i postępować według instrukcji aplikacji.
Ważne informacje
Regulamin usługi mLegitymacja szkolna
Informacje o usłudze mLegitymacja
Instrukcja pobierania aplikacji mObywatel
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Zespół Szkół informuje Panią/Pana, że:
- administratorem Pani/Pana danych jest Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. ks. prof. Józefa Tischnera w Limanowej z siedzibą przy ul. Jana Pawła II 42A, 34-600 Limanowa;
- z naszym Inspektorem Ochrony Danych można skontaktować się tel. 183371584 lub przez e-mail: iod@tischner.limanowa.edu.pl;
- celem przetwarzania Pani/Pana danych jest wypełnienie obowiązków prawnych ciążących na Zespole Szkół, a podstawą prawną przetwarzania jest Ustawa – Prawo Oświatowe z dn. 14 grudnia 2016 r. (Dz. U. z 2017 r. poz.59) Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (dz. U. z 2017 r. poz. 2198), Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000) oraz art. 6 ust.1. lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. – RODO w pozostałych przypadkach Państwa dane osobowe przetwarzane są na podstawie zawartych umów oraz na podstawie udzielonej zgody;
- podanie danych jest podstawą do wydania mLegitymacji i odbywa się na wniosek rodzica;
- odbiorcami Pani/Pana danych są: upoważnieni pracownicy Zespołu Szkół, organy władzy publicznej oraz inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa oraz podmioty przetwarzające na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych zawartych z Administratorem;
- Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji wyżej wskazanych celów oraz w zakresie wymaganym przez przepisy obowiązującego prawa;
- przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do swoich danych, do ich sprostowania, do usunięcia, do ograniczenia lub sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych;
- może Pani/Pan wnieść skargę do organu nadzorczego, jeśli uważa Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych narusza Pani/Pana prawa lub rozporządzenie;
- Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym, również formie profilowania;